مصرف وعده‌های غذایی در کنار خانواده از مهم‌ترین روش‌های پیشگیری از چاقی در کودکان است، کودکی که در کنار خانواده غذا می‌خورد کمتر به سمت خوراکی‌های چاق کننده می‌رود.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

راه پیشگیری از چاقی در کودکان چیست؟

یکی از مشکلاتی که برخی کودکان با آن مواجه هستند چاقی است؛ متاسفانه اغلب کودکان چاق در سنین بزرگسالی هم با این مشکل مواجه هستند.

برای پیشگیری از چاقی در کودکان رعایت چند نکته ضروری است؛ باید به خاطر داشته باشید، مصرف کامل وعده‌های غذایی در کنار خانواده از مهم‌ترین روش‌های پیشگیری از چاقی در کودکان است؛ کودکی که در کنار خانواده غذا می‌خورد کمتر به سمت خوراکی‌های مضر و چاق کننده می‌رود؛ همچنین مصرف شیرینی جات، نوشیدنی‌های قندی، چیپس و پفک، تماشای زیاد تلویزیون و کم تحرکی از دلایل عمده چاقی در کودکان هستند.

به خاطر داشته باشید، چاق بودن والدین احتمال چاقی و افزایش وزن در کودکان را بیشتر می‌کند؛ کودکانی که والدین چاق دارند باید بیشتر فعالیت‌های ورزشی داشته باشد.

روشی برای مبارزه با افسردگی/ دو ماده حیاتی برای کلیه / محکم دست بدهید

کاهش خطر ابتلا به افسردگی با پیاده روی 

محققان آمریکایی طی یک مطالعه تحقیقاتی دریافته اند، انجام فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده روی روزانه خطر ابتلا به افسردگی را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد؛ بنابراین مطالعه که بر روی ۲۲ هزار نفر انجام شده و نتایج آن در مجله آمریکایی روان‌شناسی به چاپ رسیده است٬ افرادی که حداقل چهار ساعت در هفته اقدام به پیاده روی می‌کنند تا ۴۴ درصد کمتر از دیگران دچار افسردگی خواهند شد.

روشی برای مبارزه با افسردگی/ دو ماده حیاتی برای کلیه / محکم دست بدهید

ضرورت مصرف کلسیم و ویتامین D در سلامت کلیه

برای سلامتی کلیه لازم است به میزان کافی کلسیم و ویتامینD داشته باشید بسیاری افراد تصور می‌کنند کلسیم تنها در پوکی استخوان موثر است برخی هم به غلط تصور می‌کنند کلسیم از عوامل تشکیل سنگ‌های کلیه است؛ در حالی که تحقیقات نشان داده افرادی که میزان کمی کلسیم مصرف می‌کنند بیشتر مستعد ابتلا به سنگ کلیه هستند.

از سوی دیگر برای سلامتی کلیه‌ها مصرف ویتامین D  به میزان کافی ضروری است؛ در اکثر بیماری‌ها کلیوی کمبود ویتامین D موجب رشد این بیماری‌ها شده است؛ علت ارتباط این ویتامین  با کلیه‌ها آن است که کلیه‌ها وظیفه فعال کردن ویتامین D را بر عهده دارند هنگامی که این ویتامین  در بدن کم باشد فشار بیشتری به کلیه‌ها وارد می‌شود.

روشی برای مبارزه با افسردگی/ دو ماده حیاتی برای کلیه / محکم دست بدهید

مصرف پنیر تا چه میزان مناسب است؟

بسیاری از افراد در خصوص مصرف پنیر دچار تردید هستند؛ سوال اینجاست که تا چه میزان مصرف پنیر در روز مناسب است؟.

پنیر یکی از منابع خوب غذایی برای تامین کلسیم و پروتئین است، اما چربی اشباع شده  را  هم به همراه دارد؛ هر ۲۸ گرم پنیر حاوی حداقل ۶ گرم چربی است که دو سوم این میزان چربی، چربی اشباع شده است؛ به همین دلیل در افرادی که به چربی خون بالا مبتلا هستند؛ استفاده از پنیر کم چرب توصیه می‌شود؛ در پنیر کم چرب از شیر بدون چربی یا شیر خشک استفاده شده است.

بهتر است بدانید، افراد بالغ روزانه به ۷۰ گرم چربی نیاز دارند؛ شما هم به راحتی می توانید مصرف چربی خود را مدیریت و از  پنیر  به میزان مناسب در طول روز استفاده کنید.

روشی برای مبارزه با افسردگی/ دو ماده حیاتی برای کلیه /

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
خیلی جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
کی هر ایرانی تو سال 96سه میلیون و هشتصد و هفتاد و شش تومان یارانه گرفته ؟
آخرین اخبار